شرح وظایف واحد حراست سازمان
1. استقرار سیستم مناسب جهت حراست و نگهداری از پرسنل، تأسیسات و مدارک محرمانه.
2. برنامه ریزی، سازماندهی، نظارت و هدایت کلیه تعاونیها و اقدامات حراستی.
3. مراقبت و نظارت بر کلیه امور مربوط به حمایت و انجام اقدامات لازم به منظور ارائه آزمونهای لازم به کارکنان مؤسسه متبوع برای مقابله با حوادث غیر مترقبه و همچنین حسن اجرای خط مشی و هدفهای تعیین شده.
4. تهیه و ابلاغ بخشنامه ها، آئین نامه ها، مقررات و توجیه های حراستی و دستورالعملهای حفاظتی لازم و نظارت بر حسن اجرای آنها و ارائه پیشنهادات اصلاحی در جهت رفع نقائص و بهبود روشهای حراستی.
5. کنترل و نظارت وضع حراستی دستگاه متبوع و تهیه گزارشات مورد لزوم.
6. همکاری در جهت اجرای برنامه های نظارت بر ورود و خروج کارکنان، افراد، اموال و اثاثیه، سیستم های نرم افزاری و سخت افزاری به داخل و خارج سازمان
7. همکاری در جهت انجام اقدامات پیشگیرانه از وقوع تخلفات، بحرانها و مشکلات در شبکه تعاون روستایی و آسیب شناسی گلوگاههای مفسده خیز