اقدامات سازمان
تعاون روستایی استان یزد در خصوص پیشگیری از فساد
1 -فعالیت برنامه
ای و مستمر کمیته ارتقای سلامت اداری:
در سازمان تعاون
روستایی استان یزد کمیته سلامت اداری با ریاست مدیر سازمان به طور مستمر در طول
سال برگزار شده و با توجه به نقش نظارتی بسیار مهم سازمان بر عملکرد شبکه
تعاونیهای روستایی و کشاورزی ، برنامه بازدید ئ نظارت بر عملکرد شهرستانها و شبکه
تحت پ.شش انجام می پذیرد.
2 –شناسایی گلوگاههای
فساد اداری
کمیته سلام اداری
سازمان در سال های گذشته با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان نسبت به شناسایی
گلوگاههای فساد در سطح حوزه اداری و همچنین تشکلهای تعاونی تحت نظارت اقدام نموده
و همچنین نسبت به احصای راهکارهای پیشگیری از این موارد فساد اقدام و در قالب
گزارش کامل ارائه شده است.
در سال 99 کمیته
سلامت اداری سازمان مرکزی نیز اقدام به شناسایی گلوگاههای فساد اداری نموده و
مستندات آن جهت اطلاع رسانی کامل به سطح ادارات تابعه شهرستانی با هدف بررسی و
نظارت کامل بر عملکرد شبکه تعاونیهای تحت نظارت ارائه شده است.
3- نظارت
مستمر بر عملکرد کارکنان و شبکه تحت پوشش
با توجه به نقش
نظارتی سازمان بر عملکرد شبکه تعاونیها ، کمیته کنترل و نظارت سازمان بصورت بسیار
مستمر تشکیل شده و گزارشات مدونی در این راستا تهیه و به سازمان مرکزی تعاون
روستایی استان یزد ارسال می گردد.
4- آگاه سازی و
اطلاع رسانی به مراجعین در راستای جلوگیری از فساد اداری
با عنایت به
اینکه ارباب رجوع اصلی سازمان ارکان و کارکنان تشکلهای تعاونی روستایی، کشاورزی،
زنان و تولید می باشند لذا اطلاع رسانی به این افراد از طریق سازمان تعاون روستایی
استان و شهرستانها و به طرق ذیل انجام می
گیرد:
· اطلاع رسانی
کلیه موارد مرتبط با فساد اداری از طریق نامه های اداری اتوماسیون تحت وب به
ادارات تابعه شهرستانی و شبکه تعاونیهای تحت پوشش و همچنین برد های اطلاع رسانی
· اطلاع رسانی و
فرهنگ سازی لازم از طریق برگزاری دوره های آموزشی مدون طبق تقویم آموزشی برنامه
ریزی شده جهت ارکان و کارکنان تشکلهای تعاونی
· اطلاع رسانی
مصادیق فساد اداری از طریق برگزاری دوره های آموزی مرتبط با فساد اداری جهت کارکنان
شاغل در سازمان استان و ادارات تابه شهرستانی
· اطلاع رسانی و
فرهنگ سازی از طریق حضور بازرس و همچنین مسئول حراست و کارشناسان بازرسی ئ ارزیابی
عملکرد سازمان در مجامع برگزار شده تعاونیها و اطلاع رسانی به اعضا و ارکان تشکلها
· اطلاع رسانی
کلیه خدمات شناسه دار سازمان از طریق پرتال سازمان با امکان نظرسنجی روی هر یا از
خدمات موجود و ارائه پیشنهادات و انتقادات روی خدمات سازمان از طریق پورتال
· آگاه سازی ارباب
رجوع سازمان از طریق نصب بنرها و مطالب چاپ شده روی دیوار در محل ادارات تابعه
شهرستانی